مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: سه روز آینده سرد ترین روز ها را در پیش خواهیم داشت و از روز شنبه به بعد انتظار داریم سامانه بارشی دیگری استان را تحت تاثیر قرار دهد.
کد خبر: ۱۰۸۶۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶ 10 January 2023

تابناک فارس به نقل از فارس: مسعود حقیقت در خصوص سامانه بارشی استان فارس اظهار داشت: سامانه‌ای که از دیشب وارد استان شده، در مناطقی از شمال، شمال غرب و بخش‌هایی از شرق بارش برف را به همراه داشته است، شهرهایی چون اقلید، بوانات، ایزدخواست، سپیدان، کوهچنار و برخی از بخش‌های غربی شیراز سفیدپوش شدند و بیشترین میزان بارش برف تاکنون مربوط به شهرستان اقلید است.

وی درباره بارش باران در استان نیز گفت: در اغلب مناطق استان تا امروز ساعت ده و نیم بارش باران را داشتیم و در بسیاری از مناطق مختلف به ویژه کازرون، نورآباد و فراشبند بارش های خوبی را شاهد بودیم، انتظار می رود این سامانه به تدریج به سمت مناطق جنوبی استان حرکت کند.

حقیقت ادامه داد: در ساعات پایانی روز در بخش‌هایی همچون لار، لامرد، مهر، اوز، خنج، گراش، فیروزآباد و قیروکارزین بارش ها شدت دارند.

مدیرکل اداره هواشناسی استان فارس درباره بارش ها در شیراز گفت: در شهر شیراز تا ساعت ده و نیم،حدود ۴۰ میلیمتر بارش باران را داشته ایم.

او ادامه داد: این سامانه به تدریج تا پایان وقت امروز از استان خارج می شود اما بعد از عبور این سامانه، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه روزهای بسیار سردی را در استان شاهد خواهیم بود به طوری که احتمالاً جمعه سردترین موقع سال و دمای شیراز به چند درجه زیر صفر نزول می کند، همچنین در مناطق شمالی با توجه به اینکه بارش برف داشته ایم حتماً دمای چند درجه زیر صفر را خواهیم داشت.

حقیقت همچنین از سامانه بارشی جدیدی در هفته آینده خبر داد و گفت: از روز شنبه به بعد انتظار داریم سامانه دیگری استان را تحت تاثیر قرار دهد، امیدواریم در این سامانه نیز بارش های خوبی را داشته باشیم.

او با تاکید بر صرفه جویی منابع انرژی گفت: در روزهای آتی در مناطق شمالی استان امکان افت فشار گاز وجود دارد، سایر هم وطنان سعی کنند در مصرف انرژی صرفه جویی های لازم را انجام دهند تا هم وطنان در شمال استان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: به کشاورزان توصیه می کنیم بسیار مراقب محصولات خود باشند و اگر محصولی را برداشت نکرده اند تا فردا آن را برداشت کنند، همچنین رانندگان حتماً از زنجیر چرخ، چراغ‌های مه‌شکن و لوازم ضروری برای عبور از مناطق سردسیر به ویژه گردنه ها به علت مه‌گرفتگی استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار